Ол 1956 жылы 31 қаңтарда Ақтөбе облысы, Ойыл кентінде мұғалімдер отбасында дүниеге келген. 1978 жылы Ақтөбе педагогикалық институтының физика-математика факультетін тәмамдап, математика пәнінің мұғалімі ретінде еңбек жолын бастады. 1990 жылы Қазақ КСР-інің білім беру ісінің үздігі атанса, 2005 жылы - Қазақстан Республикасының білім беру ісінің Құрметті қызметкері ретінде марапатталды.
Үміт Бақытжанқызы 1998 жылы жаңадан құрылған «Дарын» республикалық ғылыми-практикалық орталығының алғашқы директоры болып тағайындалды. Орталық Қазақстан Республикасы Президентінің 1996 жылғы 24 мамырдағы № 3002 «Дарынды балаларға арналған мектептерді мемлекеттік қолдау және дамыту туралы» өкіміне сәйкес құрылды.
Үміт Бақытжанқызының басшылығы кезеңінде республикада дарынды балаларға арналған мамандандырылған мектептер, олимпиадалық резерв мектептері, бейінді ауыспалы лагерьлер ашылды. Оның бастамасымен Ақтөбе, Қарағанды, Павлодар облыстарында өңірлік «Дарын» орталықтары құрылды.
Үміт Бақытжанқызының жетекшілігімен Қазақстанда дарынды балаларды психологиялық-педагогикалық сүйемелдеу бойынша фундаменталды зерттеулер жүргізілді, шалғай өңірлердегі дарынды балаларға қолдау көрсету бағытында жүйелі жұмыс атқарылды.
Үміт Бақытжанқызының бастамасымен және тікелей қатысуымен мынадай ауқымды жобалар табысты жүзеге асырылды: жалпы білім беретін пәндер бойынша республикалық олимпиада, ғылыми жобалар байқауы, IMPS халықаралық ғылыми жобалар байқауы, республикалық педагогикалық идеялар фестивалі, «Үздік авторлық бағдарлама» республикалық байқауы, республика мектептерінің педагогтері мен психологтеріне арналған оқу-әдістемелік семинарлар, «Болашақ» халықаралық стипендиясына үміткерлерге арналған психологиялық тестілеу және тағы басқа маңызды іс-шаралар.
Оның белсенді еңбегінің арқасында 2000 жылдан бастап «Қазақстан – 2030» стратегиясы аясындағы «Республиканың экономикалық және әлеуметтік-мәдени дамуының үлгілері» атты штаб-пәтері Вашингтонда орналасқан мектеп оқушыларының республикалық ғылыми байқаулары Бүкіләлемдік ғылым және технологиялар жәрмеңкесінің (INTEL ISEF) филиалына айналды.
Қазақстандық оқушылар осы беделді халықаралық көрмеде өздерінің ғылыми жобаларын үздік ұсынып жүрді.
Ғылыми салада 1999 жылы Үміт Бақытжанқызы «Қазақстан Республикасындағы дарынды балалармен жұмыстың ғылыми-педагогикалық негіздері» (Басқару аспектісі) тақырыбында кандидаттық диссертациясын қорғады, кейін докторлық дәрежесін (2005) қорғап, «Дарынды балалармен жұмыс істеудің теориялық-әдістемелік негіздері» тақырыбында докторлық диссертация жазды.
Педагогика саласында 70-тен астам ғылыми мақаланың, бірнеше оқу құралдары мен монографиялардың авторы. Атап айтқанда:
- «Педагогика және дарындылық психологиясы» (1999)
- «Дарынды балалармен жұмыс теориясы мен практикасы» (2005)
- «Қазіргі заманғы мектепте құзыретті бағдарланған білім» (2009)
Қазақстан Республикасындағы дарынды балалармен жұмыс жүйесін дамытуға қосқан елеулі үлестің бірі — «Қазақстан Республикасында дарынды балалармен жұмыс теориясы мен практикасы» атты монография болды. Бұл еңбекте дарынды тұлғаны қалыптастырудың теориялық-әдістемелік негіздері мемлекеттік басқару және білім беру саясаты аясында тұжырымдамалық және жүйелі деңгейде ашып көрсетілген.
Үміт Бақытжанқызы жай ғана басшы болған жоқ – ол шабыттандырушы тұлға болды. Өзінің ерекше білімін тәжірибеде шебер қолданып, бір орында тоқтап қалмай, үнемі жаңашыл шешімдерді іздеп, ғылыми көзқараспен әрекет етті. Гипотезаларды тексеріп, жаңа идеялар ұсынып отырды. Оның сөздік қорында жиі қайталанатын, кейіннен орталықтың ішкі ұранына айналған сөйлем бар еді: «Біз дұрыс жолда тұрмыз! Біз тұрмыз… Бірақ тек тұру аздық етеді. Алға жүруіміз керек!»
Оның қажырлы еңбегінің арқасында Қазақстанның дарынды оқушыларының әлеуеті туралы әлемдік деңгейде айтыла бастады. Дәл сол кісінің бастамасымен еліміздің түкпір-түкпіріндегі дарынды балалардың қабілеттері танылып, қолдау тауып, халықаралық аренаға шығуына жол ашылды.
Үміт Бақытжанқызы – сирек кездесетін интеллектуалдық деңгейі жоғары, парасатты, отансүйгіш, ар-ұят пен абыройды ту еткен тұлға еді. Ол әрбір адамға — әріптестерге, жас мамандарға, ең бастысы — балаларға ерекше ықыласпен, мейіріммен қарайтын. Балаларға деген қамқорлығы мен жүрек жылуы ерекше болатын. Себебі ол үшін бала — ұлттың ең қымбат қазынасы еді.
Үміт Бақытжанқызы білім беруді басқару органдарында, оның ішінде ҚР Білім және ғылым министрлігінде, «12 жылдық білім беру» ғылыми-практикалық орталығында, Республикалық қосымша білім беру оқу-әдістемелік орталығында басшылық қызмет атқарды, сондай-ақ Абай атындағы Қазақ ұлттық педагогикалық университетінде оқытушылық және ғылыми қызметпен айналысты.
Ол ғылыми көрегендігімен, педагогикалық даналығымен және жастардың әлеуетіне деген шексіз сенімімен ерекшеленді.
Ол артында қуатты құрылым мен әдіснаманы ғана емес, сонымен бірге еліміздің білім беру жүйесінде өмір сүріп, дамып келе жатқан талантты балалармен жұмыс жасайтын командасын, рухын және философиясын қалдырды.
Үміт Бақытжанқызының есімі болашаққа адалдықтың, кәсіби шеберліктің және елге қызмет етудің символы ретінде қазақстандық білім беру тарихында мәңгі қалады!